digidtyle

کتیبه نقش برجسته لوح هنر طرح ابا عبدالله علیه السلام کد 148

کتیبه نقش برجسته لوح هنر طرح ابا عبدالله علیه السلام کد 148

گنجینه‌ای از هنر نقش برجسته این تابلوها گنجینه ای از هنر نقش برجسته‌ای هستند که داخل آن از خشت‌ها یا کاشی‌هایی تشکیل شده که تمام نقوش و حروف روی آنها برجسته هستند و بر روی این برجستگی ها با قلمو و رنگهای مخصوص رنگ آمیزی یا میناکاری می‌شود و سپس لعابدیده شده و پس از خشک شدن بر روی بیس چوبی چسبیده و در محفظه قاب و حفاظ شیشه قرار می‌گیرد. نقطه آغاز در ابتدا طراحی اثر انجام می‌شود که سعی شده طرح های آن با رعایت اصول زیباشناختی گرافیکی زیبا، ساده و گویا باشد. قابل ذکر است که برای ایجاد برجستگی بر روی کاشی نمی‌توان از عناصر تصویری خیلی ریز در طراحی استفاده کرد زیرا پس از ساخت آن باعث شکسته شدن و ریختن قسمت‌های برجسته ی ریز آن می‌شود پس بنابراین سعی شده طراحی‌ها ساده باشد البته شایان ذکر است که در این متریال به کار رفته در کارگاه لوح هنر ساختار شیمیایی آن به گونه ای ترکیب شده که برای نقوش کوچک هم میتوان از این ماده استفاده کرد و درصد شکستگی و ریخته شدن نقاط ریز کمتر اتفاق بافتد و خیلی بهتر از گل رس و خمیر سرامیک نقش گرفته می‌شود و حتی برای نقوش ریز هم جوابگو هستند. به گونه ای راحت تر بیان کنیم طرح این کاشی‌ها را با متریال دیگری مثل گل رس نمی‌توان تولید کرد. ماده اولیه این خشت‌ها از ترکیب موادی تولید می‌شوند که به اصطلاح رزینی یا سنگ گچ گفته می‌شود در واقع از ترکیب چند ماده شیمیایی با گچ و مکمل‌های آن به همراه هاردنر تشکیل شده است. فرایند تولید پس از اینکه طرح پایانی آماده شد تمام عناصر آن که باید برجسته شود سه بعدی شده و میزان برجستگی هر قسمت مشخص می‌شود و در نهایت یک نمونه از آن به صورت ریخته گری ساخته می‌شود، این نمونه درواقع کاشی مادر بوده که پس از دستکند شدن و اضافه شدن قسمت های مورد نیاز به آن کتیبه نقش برجسته اصلی (مادر) آماده برای قالب گیری می‌شود. قالب گیری از کاشی مادر توسط مواد سلولزی قالب اصلی ساخته می‌شود که توسط آن مراحل قالبریزی، تولید و تکثیر خشت‌ها انجام می‌شود. بستر سازی خشت ها پس از فرایند تولید خشت ها و خشک شدن کامل آنها یک لایه‌ی نازک رنگ بر روی تمام وجوح کاشی از روبرو و چهر وجه آن پاشیده می‌شود و در درجه حرارت مساعدی خشک می‌شود تا بستر مناسبی برای نفوذ رنگ و چرخش بهتر قلمو بر روی کاشی محیا شود. مینا کاری این خشت‌ها تک رنگ که هر خشت آن متناسب با طرح آن رنگ زمینه خورده به کارگاه میناکاری رفته و توسط هنرمندان میناکار ما رنگامیزی می‌شود. در رنگامیزی این کاشی ها از تنالیته‌های مختلف رنگی استفاده می‌شود ولی رنگ طلایی و فیروزه‌ای به علت سنتی بودن، زیبایی وجلای بصری آن معمولا در طرح های متفاوت غالب بر دیگر رنگ‌ها می‌باشد. لعاب کاشی کتیبه‌های رنگامیزی شده توسط لعاب‌های سفید رنگی بر روی تمام سطوح آن پوشیده شده و پس از خشک شدن این سفیدی ها به شکل لایه‌ی نازک شیشه‌ای می‌درخشد و باعث شارپ شدن و جلای هر چه بهتر رنگ‌ها می شود. قاب و بسته‌بندی پروفیل‌های پی وی سی ارتفاع دار (جعبه‌ای) برای این محصولات برش داده می‌شود تا هم ارتفاع کتیبه که معمولا ۱.۵ سانتیمتر هست وهم شیشه آن را در برگیرد. این قابها در شش سایز ۱۷*۱۷ ، ۲۹*۱۷ ، ۳۳*۱۷ ، ۲۶*۲۶ ، ۳۵*۲۵ ، ۴۳*۴۳ تولید می‌شود کاشی‌ها‌ی برجسته توسط چسب‌های خیلی قوی بر روی چوب ام دی اف نصب شده و با این چهارچوب‌های پی‌وی‌سی قاب و شیشه ‌می‌شود. بسته بندی برای تمام سایز‌های مختلف تابلو کتیبه‌های نقش برجسته یک جعبه مقوایی مقاوم برای حمل و نقل به شکل ساک دستی تهیه شده است که طرح‌های سنتی و زیبا با عنوان گنجینه‌ای از هنر نقش برجسته به صورت چاپ دستی سیک اسکرین چاپ خورده و بدون نیاز به جعبه یا کاغذ کادو بسته‌ای زیبا و نفیس را هدیه دهید.
  • نوع کاربرد
    دیواری
  • ابعاد
    3 * 26 * 26 سانتی‌متر
  • وزن
    1000 گرم
  • جنس
    کاشی
  • ابعاد اثر
    26 * 26 سانتی‌متر
  • نوع تکنیک اثر
    رنگ آمیزی روی کاشی
  • متن اثر
    یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام. احب الله من احب حسینا.
  • شکل قاب
    مربع
  • جنس قاب
    PVC
  • ضخامت قاب
    3 سانتی‌متر
  • محل تولید
    اصفهان
  • توجه : این محصول جهت معرفی و راهنمایی در سایت قرار داده شده است و برای خرید باید روی دکمه خرید با تخفیف کلیک کنید و سایت به طور اتوماتیک شما را به ارزان ترین سایت فروش هدایت خواهد کرد.

    با تشکر از انتخاب شما